Istaknuti reditelj i nekadašnji direktor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu Dejan Miladinović preminuo je u Beogradu u 69. godini, saopštilo je Narodno pozorište.
Dejan Miladinović rođen je 1948. u Beogradu, u porodici operskih umetnika (majka Milica, mecosopran, prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, otac Dušan, prvi dirigent i direktor Beogradske opere). Bio je prvi reditelj Opere i Drame i dva puta umetnički direktor Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Iz Novog Sada prelazi u Beograd gde je postavljen za reditelja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, a na predlog i poziv celokupnog beogradskog operskog ansambla postaje umetnički direktor.
Miladinović je rediteljski postavio ukupno 158 predstava, uglavnom operskih u profesionalnim pozorištima SFRJ (Beograd, Novi Sad, Skoplje, Zagreb, Split, Osijek, Sarajevo) i u inostranstvu. Samo u SAD i Kanadi režirao je više od 60 operskih premijera (Njujork, Dalas, Baltimor, Honolulu, Atlanta, Milvoki, San Dijego, Sijetl, Los Anđeles, Detroit, Vankuver...). Sarađivao je sa brojnim slavnim imenima svetske operske scene: Rene Fleming, Sumi Džo, Žan-Mišel Šarbone, Irina Mišura, Marijana Korneti, Ričard Mardžison… Dobitnik je većeg broja značajnih profesionalnih priznanja i nagrada za svoja rediteljska ostvarenja.
Reditelj i nekadašnji direktor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu postavio je ukupno 158 predstava
Nataša Jović Trivić, mecosopran i prvakinja Narodnog pozorišta u Beogradu:
– Bio je veliki reditelj, intelektualac, poznavalac pozorišta i opere, ali i veliki pedagog i prijatelj mladih umetnika. Imala sam neverovatnu sreću da učim od njega prve scenske korake, a kasnije da osvajam operske likove do najsitnijih detalja, pre svega prateći zahteve kompozitora i muzike, kako je to Dejan uvek izričito zahtevao. Imali smo veliki plan da radimo Konjovićevu „Otadžbinu“, radovali se i planirali nove avanture. Ostaje strašna praznina zbog njegovog odlaska, ali i veliki ponos i čast što sam imala priliku da učim, stvaram i poznajem ovako jednog velikog umetnika i čoveka.
Jasmina Trumbetaš, sopran i prvakinja Narodnog pozorišta u Beogradu:
– Pripadam generaciji koja je imala tu sreću da radim sa njim od samog početka, prvo u operskom studiju, a potom i na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Tako sam na početku karijere pevala u operi „Veštice iz Salema“ u njegovoj režiji, a kasnije i „Madam Baterflaj“ u Madlenijanumu. To je bilo zadovoljstvo za mene, jer je Dejan na probe dolazio spreman, tačno je znao šta hoće i, s obzirom da je poticao iz muzičke porodice, pratio bi svaki detalj i u muzičkom smislu.
B. L.