Otišao je Mića „Koltrejn”. U nebeske visine, u 78. godini života, preselio se Milivoje Mića Marković, saksofonista, klarinetista, kompozitor i aranžer. U legendu popularne muzike ušao je kao autor muzike za kultnu seriju „Otpisani” a u legendi džeza ostaće upamćen kao veliki umetnik, saksofonista prepoznatljiv po snažnom tonu i provokativnoj improvizaciji, klarinetista koji je nadahnuće tražio u lepršavom svingu Benija Gudmana, kompozitor koji je tražio balans između tradicionalne forme bibapa, fanki izraza i ukrštanja folklora sa džezom.
Prvi je diplomirao na Džez akademiji u Gracu, bio vođa Big benda RTS-a, umetnički direktor Beogradskog džez festivala… Bio je mnogo toga a novinari su za njega svojevremeno napisali i da je bio vitez srednjeg puta, tiha voda.

Ivan Ilić:
Bio je sjajan džez muzičar koji je sviranjem obeležio muzički život jedne čitave generacije
Na otvaranju prošlogodišnjeg Beogradskog džez festivala, nekako, ipak, na vreme, uručena mu je specijalna plaketa kojom je imenovan za doživotnog člana odbora i počasnog stanovnika „Džez planete”.
Ostaće zabeleženo u istoriji tog festivala, čiji je umetnički direktor ostao do kraja života, i da je 2009. okupio legendarni Sekstet Marković–Gut i da je to, ispostavilo se kasnije, bio njihov poslednji zajednički nastup.
U medijima se pojavljivao baš onoliko koliko je smatrao da je dovoljno. Ne previše često ali dovoljno da čitaoce podseti na vremena kada džez baš i nije bio najprihvaćeniji u ondašnjoj državi, da ispriča kako je prvi put sreo Đorđa Balaševića, kako je baš njemu ponuđeno da piše muziku za „Otpisane”...
„Bio sam zamenik direktora u PGP-u. I zovu me da dođem da čujem nešto. Dođem i tu se upoznam s nekim momkom, Balaševićem. I ovaj moj mu kaže: ’Ajde, izvedi mu ono.’ On s gitarom izvede ’Ljubio sam snašu na salašu’. Originalno! Strašno mi se dopalo. To je bio prvi snimak s njim”, prisetio se pre tri godine u intervjuu legendarni džezer koji je kao studijski muzičar sarađivao sa mnogim grupama sa prostora bivše Jugoslavije, poput sastava „Leb i sol”, „Korni grupe”...

Peca Popović:
Njegova karijera i odnos prema muzici ohrabrivali su mlade ljude da istraže talenat u sebi
Svojevremeno su ga hrvatski novinari pitali da li je znao da je Matija Dedić na prijemnom u Gracu svirao upravo njegovu temu iz „Otpisanih”. Priznao je da to nije znao i ispričao kako je uopšte došlo do toga da on komponuje muziku za tu seriju.
„Ja sam se vratio iz Graca, bilo je to sedamdeset i neke, bio sam urednik u televiziji, zabavnog programa. Jednog dana, Aleksandar Đorđević, reditelj, zovne me i kaže: ’Znaš, krećem da snimam seriju i hoću da mi napišeš muziku.’ Otišao sam na par snimanja, po nekim poljanama, u eksterijer, samo da osetim atmosferu. I onda sam dobio samo tekst za dve epizode. Ništa slike. ’Hoću modernu. Neću partizansku’, tako je Đorđević naglasio. Prvo sam napravio frazu ’param-pa’, koja ide uvek kad je neka akcija. A sad je trebalo na to napraviti neku melodiju. I to sam tražio dugo, moram reći. Sve dok jednog dana nisam našao tu glavnu temu. To je jedna molska slavenska melodija, u stvari, koja legne na to, ako se dobro složi. I onda sam ubacio malo džeza pa je došao drugi deo i povratak na glavnu temu. Glavni štos je u tome da se cela kompozicija u molu – završava durskim akordom. Što daje optimizam, to me je zaista uzelo.”
Uz ovu kompoziciju napisao je i kompoziciju „Ljubavni život Budimira Trajkovića” za koju je dobio bronzu na Pulskom festivalu.
Milivoje Mića Marković preselio se u nebesku džez planetu a njegova dela ostaju da nas podsećaju kako se tiho pravi muzika za sećanje.
S. Č.